diumenge, 25 de setembre de 2011

Word

La primera entrada, la relacionaré amb una experiència personal. En aquesta entrada del bloc, parlaré del WORD. Degut a que moltes persones i sobretot estudiants l'utilitzem. Personalment, crec que no és potència a les escoles una explicació correcte d'aquest programa. I crec, que és un error, perquè aquest és utilitzat per la majoria de la societat. 


Començaré explicant una mica quin és aquest programa. El word, és un software destinat al procediment de textos. El trobem cada vegada més versificat i amb moltes millores, que en salven de moltes situacions. Com ara, que amb aquest programa aconseguim fer els treballs amb molta més rapidesa. 

La gràcia dels programes, és també anar-los coneixent per si sols. Però penso, que hi ha coses que sempre t'agradaria que et donessin un cop de mà. Ja que sinó tu explica algú, ho acabes fent a mà i és aleshores quan sorgeixen els veritables problemes. 


Els problemes, són per exemple: que es belluga tot de lloc, que s'esborren les coses, que es creen pàgines en blanc que no volies, entre mil d'altres coses. 

Jo no puc solucionar tots els problemes del Word, però si que com he dit abans solucionaré un que per a mi va ser un problema al llarg de la meva etapa escolar. Els problemes més habituals que tenia amb el Word, era com crear un índex que em quedes recta, de forma rapida i com posar el numero de pàgines, però alhora evitar posar-li a la pàgina de portada i al índex. 

Com crear un índex en el word?


Per evitar problemes amb l'índex dels treballs, el word té una aplicació per fer-los de forma ràpida. Tan sols hem d'emprar l'opció Tabla de contenido

Passos que hem de seguir per crear l'índex:

1. Hem de marcar els títols que volem que surtin al índex. Primerament, els subratllem i marquem l'opció Título 1. (si voleu subtítols, després d'haver seleccionat els títols 1 feu el mateix amb el que voleu que surti a subtítol i cliqueu Título 2. I així contínuament).


2. Ara tot seguit, anem a la pàgina que hem deixat en blanc més amunt. I allà, cliquem a referència.



3. Un cop allà, anem on ens indiquen com a tabla de contenido


4. Acceptem i ens apareixerà l'índex que em creat d'una manera com aquesta:


5. Per afegir canvis a la taula, s'ha de fer clic on posar actualitzar la taula

Com crear sessions? 

Crear sessions, vol dir poder crear diferents capçaleres a cada pàgina, no tenir que posar número de pàgina a totes les fulles, entre d'altres. 

Per crear una sessió, l'únic que s'ha de fer és anar a: 

1. A dissenyo de pàgina. 


2. Tot seguit, emprem on posar Salto. Clicar on posar pàgina següent i un cop ja ho hem fet ,ens apareixerà una pàgina en blanc. 


3. Un cop allà, ja fem la funció que volem. Però hem de clicar per fer una sessió diferent el boto on posar vincular al anterior, que ens sortirà després d'emprar la capçalera, el peu de pàgina, número de pàgina, etc. 



Opinió:

Per acabar l'entrada, voldria remarcar que explicar com fer una cosa sense saber els dubtes i sense veure la versió del word de cada persona es fa difícil. Però només dir, que jo tinc la versió 2010 i espero poder ajudar a moltes persones. Personalment, a mi després de la primera classe de GITIC que vàrem parlar d'aquest tema, vaig sortir molt satisfeta, ja que avui en dia m'estalvio molts mals de caps alhora de fer un índex per un treball. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada