dijous, 27 d’octubre de 2011

Cmap tools

Cmap tools: és un programa que serveix per fer mapes conceptuals, per mitjà d'unes aplicacions escrites en Java. Fou desenvolupat pel professor Alberto Cañas i l'equip IHMC. 


Aquest programa, el que permet, treballar tant a nivell individual com amb internet. També permet convidar col·laboradors, afegir comentaris i enviar els mapes per correu. Possibilita, la navegació pels mapes realitzats. Una dels avantatges que té aquest programa, és que la seva interfície és senzilla i fàcil d'utilitzar.


A més a més, el Cmap Tools, ens ofereix moltes plantilles, lletres i forces objectes. Objectes, com ara figures geomètriques, una varietat de fletxes, estrelles i moltes més. Tot i això, també ens permet pujar imatges des del nostre ordinador. I fins i tot, destacaria un gran avantatge que seria poder fer més d'un mapa conceptual a la vegada, ja que és col·loquen diverses pestanyes alhora. 


Un cop descarregat, és molt senzill utilitzar-lo. Però, per si algú té problemes m'agradaria ajudar-lo. He trobat aquest vídeo que pot servir com ajuda a qualsevol persona. 





Opinió: 

Per mi, aquest programa, a sigut un gran descobriment. Aquest programa, m'ha ajudat a treure'm molts mals de caps, ja que jo normalment feia els mapes amb el Word i sempre tenia problemes alhora de quadrar i alinear les fletxes. Finalment, després de la classe de GITIC he estalviat temps i tan sols amb un dia aprens com funciona, i ja tens un programa més per treballar. 

Recomano, que estaria bé, que des de ben petits a les escoles s'ensenyés, ja que així evitarien que els nens perdessin el temps alineant línies. A més a més, els nens estaran satisfets de tenir un programa que els ajudarà a tenir una presentació ordenada i neta. 

Per acabar, m'agradaria ensenyar-vos dos mapes conceptuals que he creat jo mateixa. Un d'ells, és un mapa conceptual sobre l'assignatura que estic impartint a la universitat, més exactament, a l'assignatura de GITIC. I l'altre, m'he entretingut a crear un petit mapa conceptual sobre aquesta entrada, és a dir, sobre el Cmap Tools.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada