dijous, 10 de novembre de 2011

Scratch


Scratch, s'utilitza a diferents parts del món i sobretot s'utilitzen en diversos ambients per exemple: escoles, museus, centres comunitaris i llars. 


Entrant en el programa, trobem el disseny del llenguatge, on la principal prioritat, és fer que aquest i l'entorn de desenvolupament sigui fàcil d'aprendre pels nens, així encara que no tinguin experiència prèvia amb el programa el puguin entendre i utilitzar-lo. També, afegirem que hi ha un important contrast entre les funcions multimèdia, en l'estil de programació multi-fil i la força limitació del llenguatge de programació en aquest programa. 



La interfície d'aquest programa, divideix la pantalla en diversos panells: a la dreta hi ha la paleta de blocs i a l'esquerra de l'escenari trobem la llista de sprites. (Com podem observar-lo a la imatge).






A la paleta de blocs, hi ha fragments de codi (anomenats "blocs") que poden ser portats a l'àrea de scripts per fer programes. Cal dir, que al ser massa gran la paleta de blocs, ho organitzem en 8 grups de blocs: el moviment, mirades, sons, ploma, control, detecció, operadors i variables. 






Aquí ús deixo un exemple que vam fer a classe:

La historieta dels animals

Opinió:

Penso, que és una motivació pels nens utilitzar programes on ells són els creadors de les seves històries. A més a més, encara que no els facin crear, també estaran motivats perquè aprendran a través del joc i la dinàmica de la classe serà totalment diferent. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada