divendres, 18 de novembre de 2011

Com parlar bé en públic

Tothom quan té una exposició és pregunta: Com és fa per parlar bé en públic?


A l'assignatura de COED, vàrem tractar aquesta pregunta i vàrem trobar una solució. La solució era llegir, la professora ens va fer llegir el llibre de Joana Rubio i de Francesc Puigpelat, on el títol és "Com parlar bé en públic". A partir de la lectura, ens va demanar una síntesis d'aquelles coses que ens servirien en un futur.




Aquest llibre, et dona consells, et busca solucions aquells punts més febles que tens alhora de parlar en públic, et recomana gestos, t'indica tècniques de millorar, entre d'altres aspectes important per parlar bé en públic.


Punts importants que tracta el llibre en general, cada un d'ells els desenvolupa en els seus aspectes.


1. La importància de la comunicació oral.
2. Com parlar bé en públic.
3. El llenguatge oral.
4. El llenguatge corporal.
5. Tipus de mitjans audiovisuals.
6. Com preparar el guió
7. La introducció i la conclusió del discurs.
8. El desenvolupament de la presentació oral.
9. Vuit exemples d'altres situacions comunicatives.



Aquí ús deixo una imatge, de com nosaltres vàrem posar en comú la síntesis d'aquest llibre, ja que primerament ens vàrem ajuntar per grups per comparar els apunts del llibre. I finalment, vàrem anar citant els punts més rellevants a través d'un voluntari de cada grup.  






Opinió:

Seguidament en aquest apartat de la meva opinió, m'agradaria més afegir-vos la meva opinió del llibre, m'agradaria dir-vos el que he aprés jo després de llegir aquest llibre.  

Amb aquest llibre, he aprés molts trucs i he anotat els consells que no sabia. Com per exemple:
com poder controlar els nervis, com poder fer bones introduccions i conclusions en un discurs, he aprés tècniques que no sabia i moltes més. 
Personalment, aquest llibre m'ha fet reflexionar molt en la manera com jo exposava o feia una presentació, i m'ha fet adonar-me'n, de les millores que he de fer per ser una gran comunicadora.
Finalment, aquest llibre, crec que no serà un llibre que se'm quedarà al prestatge, sinó, serà un llibre que aniré llegint, per adonar-me’n del que faig bé o malament i per aconseguir aquells consells que ja se'm queden oblidats.

Recomano aquest llibre no només a les persones que estan fent alguna carrera que els caldrà estar constantment rodejat de conferències o presentacions. Recomano aquest llibre per a tothom, crec que és un llibre que ajudarà a tots a millorar aspectes que desconeixen.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada