dimarts, 20 de desembre de 2011

Metàfores

Hi ha diversos autors que han fet propostes de categorització de l'ús de l'ordinador en els entorns educatius. Entre aquests autors, podríem citar a Charles Crook. Aquest, planteja quatre models d'ús i els formula en forma de metàfores. A través d'aquestes metàfores, s'explica com la tecnologia ens pot ensenyar o com ens pot ajudar a aprendre en funció del paper que ha de jugar l'ordinador. Aquest models serien:




Tot seguit, relacionaré un programa dels que he parlat en aquest bloc amb dues metàfores , perquè pugueu veure, en que és basen aquests models. Tot i això, ús he afegit el blink de cada una perquè pugueu estar més documentats e informats. 


He escollit la metàfora de la caixa d'eines, m'ha semblat molt interessant considera l'ordinador com a eina de treball. Aquesta metàfora, significa que l'ordinador ens proporciona molts instruments per tirar endavant una feina, però, és molt més senzill i més ràpid fer-ho a ordinador que a mà. Perquè quan treballem a mà, necessitem a l'abast moltes eines. En canvi amb l'ordinador ho tens tot a l'abast amb un simple botó. 








Word, per exemple, seria un dels programes que compleix aquesta relació. Amb aquest programa, no estem substituint el llapis o els pinzell, però els editors gràfics poden oferir noves possibilitats expressives, i fomentar una actitud de revisió i correccions actives. També trobaríem el Scratch com a caixa d'eines, perquè, en tot moment ens deixa modificar els dibuixos, ens permet classificar i crear noves coses des d'un mateix programa.


El scratch, també el podem relacionar amb la metàfora de construcció. Ja que l'objectiu, d'aquest programa és construir històries, jocs educatius, i jocs entre d'altres. I com molt bé, indica la comparació: l'ordinador com a alumne. L'ordinador, serveix per indicar tot allò que l'usuari vol construir, crear, modificar, etc. 


Opinió:


Totes les comparacions són importants, i sempre portaran un creixement en aquest aspecte. Sempre i quan, és faci un bon ús de les tecnologies. 



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada