diumenge, 30 d’octubre de 2011

Habilitats lingüístiques

Les quatre habilitats lingüístiques que ha d'assolir qualsevol persona, són: Escoltar, Llegir, Escriure i Parlar
Moltes persones, no les tenen assolides i és quan sorgeixen les incorreccions alhora de comunicar-se. Com a futura mestra, m'agradaria dedicar una entrada del meu bloc a concretar les habilitats.

Escoltar: 

Significa comprendre un missatge a partir d'engegar un procés cognitiu de construcció, de significat i d'interpretació d'un missatge o discurs pronunciat oralment. 


Característiques del receptor:

1. Tenir un paper actiu i participatiu.
2. Respectar l'emissor i les seves idees.
3. Ser objectiu.
4.Descobrir els objectius o propòsits de l'orador.
5.Saber trobar les idees claus dels missatges.
6.Saber reaccionar davant del missatge i parlar si és el cas, quan acaba l'orador.






Llegir: (llegir = comprendre)

És el procés a través el qual es compren el text. 

Implicacions:

1. Llegir, és un procés actiu perquè qui llegeix construeix el  significat del text.
2. Llegir, és aconseguir un objectiu.
3. Llegir, és un procés d'interacció entre qui llegeix i el text.
4. Llegir, és implicar-se en un procés de predicció i inferència contínua. 






Escriure:

És el procés, mitjançant el qual, ens produeix un text escrit significatiu. Escriure, va molt més enllà que posar unes lletres en un paper en blanc. 

Implicacions:

1. Implica tenir en compte la producció d'un text. 
2. Tenir en compte els aspectes formals.
3. Tenir en compte els aspectes lingüístics.
4. Tenir en compte els aspectes discursius.








Parlar:

Significa,expressar el nostre pensament a través del llenguatge.

S'ha de tenir en compte:

1. La coherència.
2. La claredat.
3. La correcció.
4. L'adequació a la situació comunicativa.








Opinió:

Cal tenir en compte, aquest aspectes per poder-se comunicar amb perfecció. Penso, que és molt important que des de ben petits, estiguin molt ben preparats i sapiguem clarament les diferències, per així evitar les incorreccions que trobem avui en dia en moltes de les conferències o en molts comunicadors. 

dijous, 27 d’octubre de 2011

Cmap tools

Cmap tools: és un programa que serveix per fer mapes conceptuals, per mitjà d'unes aplicacions escrites en Java. Fou desenvolupat pel professor Alberto Cañas i l'equip IHMC. 


Aquest programa, el que permet, treballar tant a nivell individual com amb internet. També permet convidar col·laboradors, afegir comentaris i enviar els mapes per correu. Possibilita, la navegació pels mapes realitzats. Una dels avantatges que té aquest programa, és que la seva interfície és senzilla i fàcil d'utilitzar.


A més a més, el Cmap Tools, ens ofereix moltes plantilles, lletres i forces objectes. Objectes, com ara figures geomètriques, una varietat de fletxes, estrelles i moltes més. Tot i això, també ens permet pujar imatges des del nostre ordinador. I fins i tot, destacaria un gran avantatge que seria poder fer més d'un mapa conceptual a la vegada, ja que és col·loquen diverses pestanyes alhora. 


Un cop descarregat, és molt senzill utilitzar-lo. Però, per si algú té problemes m'agradaria ajudar-lo. He trobat aquest vídeo que pot servir com ajuda a qualsevol persona. 





Opinió: 

Per mi, aquest programa, a sigut un gran descobriment. Aquest programa, m'ha ajudat a treure'm molts mals de caps, ja que jo normalment feia els mapes amb el Word i sempre tenia problemes alhora de quadrar i alinear les fletxes. Finalment, després de la classe de GITIC he estalviat temps i tan sols amb un dia aprens com funciona, i ja tens un programa més per treballar. 

Recomano, que estaria bé, que des de ben petits a les escoles s'ensenyés, ja que així evitarien que els nens perdessin el temps alineant línies. A més a més, els nens estaran satisfets de tenir un programa que els ajudarà a tenir una presentació ordenada i neta. 

Per acabar, m'agradaria ensenyar-vos dos mapes conceptuals que he creat jo mateixa. Un d'ells, és un mapa conceptual sobre l'assignatura que estic impartint a la universitat, més exactament, a l'assignatura de GITIC. I l'altre, m'he entretingut a crear un petit mapa conceptual sobre aquesta entrada, és a dir, sobre el Cmap Tools.



dimecres, 26 d’octubre de 2011

Edició multimèdia

En aquesta entrada, ús parlaré de 2 programes. Aquests programes, tenen una cosa en comú. Tots ells, són recursos multimèdies que ens permeten crear vídeos, modificar cançons, i penjar-les. 


Primerament, ús presento l'Audacity, és un programa lliure i de codi obert per gravar i editar els sons. Esta disponible per Mac OS X, Microsoft Windows i altres sistemes operatius. 
L'audacity, és presenta així un cop descarregat:


Aquest programa, treballa amb diverses "pistes". Aquesta varietat ens permet fer una mesclar de sons i d'imatges. Per fer aquesta varietat, no només necessites la pista, sinó que has de tenir present el botó "editar". Que et permetrà, eliminar, enganxar i copiar sons d'una pista a l'altre. Finalment, per acabar la teva obra d'art, tens que tenir present els "efectes" que et permetran l'amplificació de sons, canviar el ritme, entre d'altres. 
Un cop as aconseguit el projecte, és tindrà que desar i tindràs l'oportunitat de desar-ho en format mp-3.





Tot seguit, ús presento el programa que en la majoria de casos no cal descarregar-lo, degut a que molts ordinadors ja el proporcionen. Aquest programa, és el Windows Live Movie Maker. 







Amb aquest programa, pots transformar les teves fotografies i vídeos ràpidament a pel·lícules de manera professional. Amb aquest programa, pots afegir efectes especials, transicions, sons i descripcions per poder explicar les teves històries. 
Una gran avantatge, és que aquest programa el pots compartir amb qui vulguis. Degut a que alhora de desar el treball, pots configurar-lo perquè és desi en format DVD, en un dispositiu mòbil, internet o molts més. 

Finalment, aquest dos programes tenen una avantatge que potser no a quedat molt clara. Aquesta és, que tots els treballs que vulgueu, és poden fer públics al núvol. Per fer-lo públic, primerament has de tenir un compte al Google o el YouTube. I a partir d'allà, ja podràs fer-ho públic seguint les indicacions. A més a més, si ets un afortunat que ja coneixes el prezi i t'agrada fer-lo servir també podràs compartir els vídeos que facis a través del compte de prezi o directament des del YouTube. 

Opinió:

Sempre va ver tenir una mica diversió en els ambients de treball. Penso, que a l'utilitzar els recursos multimèdies, s'està potenciant la diversió. Perquè fas que un treball, es converteixi en una cosa entretinguda i pots fer-lo públic a través d'una web que és visitada per milions de persones de tot el món, entre d'altres. 

Aquests programes, penso que són també útils a les escoles, perquè amplien la imaginació dels alumnes alhora de fer presentacions a les aules. A més a més, els mestres, també poden crear les assignatures amb alguns vídeos creats per ells i fer-los educatius en tot moment. Finalment, penso que és poden fer moltes activitats i sobretot portar a terme molts projectes de moltes escoles, utilitzant aquest programes. 



dilluns, 24 d’octubre de 2011

Mister Wong

Mister Wong, és un dels millors marcadors socials a Europa.





Característiques:
  • Els marcadors preferits, es poden guardar de forma pública o privada.
  • És possible crear grups públics o privats.
  • Coneguts o altres persones poden ser agregades a preferits com amics. 
  • Amb un sol clic, els enllaços públics d'un usuari, poden ser agregats als teus preferits des de qualsevol lloc del portal Mister Wong.
  • Hi han botons per Firefox, per blocs, entre d'altres.
  • Possibilitat de publicar i recomanar els marcadors per Twitter. 

Ús explicaré, una mica com funciona el Mister Wong ara que ja sabeu les característiques. Aquest programa, primer de tot t'has de registrar, però per activar la conta ho has de fer a través del correu electrònic. Fins i tot, el Mister Wong ens permet crear grups.


Una de les activitat que vàrem fer a classe, va ser que, cada vegada que utilitzàvem un marcador fèiem un Tuït a través de l'extensió del Google Chrome anomenada Tuït This. 

Opinió:

El Mister Wong, és un dels marcadors importants, degut a que estan en el núvol i permeten tenir una millor organització de la informació, tenir-la classificada, etc. Fins i tot, ajuda a poder estar des de qualsevol altre ordinador tindre la teva informació, és a dir, no cal tenir el teu ordinador pots treballar en altres. Perquè la informació, esta en el núvol. 

divendres, 21 d’octubre de 2011

Qui ets, tú?

El "Qui ets, tú?" és una activitat, que va relacionada amb la descripció. Del que tractava l'activitat, era de realitzar conclusions mitjançant la teoria de la descripció, però utilitzant la practica. La professora de COED, ens va demanar que muntéssim una exposició de quadres.

Aquesta activitat, consistia en fer la descripció d'un company o companya del grup de classe. Aquesta descripció, havia de ser creativa, mitjançant una imatge i una frase. On aquest dos factors, la imatge i la frase, havien de concordar amb la principal característica de la persona. 

L'exposició, va començar amb una alcaldessa, que va fer els honors de fer una breu presentació de l'exposició. Seguidament, els artistes de cada quadre, van anar presentant les obres i la persona descrita. Per que ús feu una mica l'idea ús adjuntaré un seguit de fotografies, perquè pugueu veure com van anar les exposicions de Blanquerna.


 




Opinió:

Personalment, he de dir que, aquesta va ser una de les millors sessions de COED. Vull afegir, que va ser una de les que vaig aprendre més, degut a que la preparació de l'obra va portar un treball continu. A més a més, primerament abans de fer l'obra, vaig preparar la descripció completa de la persona i seguidament vaig fer l'obra. Per concloure la meva opinió, m'agradaria afegir que aquesta activitat, és una manera per ampliar la descripció de manera divertida i a la vegada molt profitosa, ja que per poques paraules que escriguis a l'obra, en tot moment estàs dient tot lo de la persona. 


dimecres, 19 d’octubre de 2011

La descripció

A les primeres sessions de COED, hem treballat la comunicació tant en les classes de gran grup, com de petit grup.  Ho hem fet de forma teòrica, com practica, alhora de analitzar síntesis amb grup o fent activitats a classe.


Teoria que vam parlar:


La descripció, és un mode d'organització del discurs que pretén representar lingüísticament persones, animals, objectes, paisatges, èpoques, sentiments, etc. Es poden descriure tots els aspectes de la realitat, des dels més concrets, fins als més abstractes. Dues classes de descripció:




  • Objectiva: és on l'autor adopta una actitud imparcial davant de l'objecte descrit, i es limita a descriure amb la major objectivitat i precisió possible, les característiques que millor el defineixen. És característica pels textos acadèmics i científics.
  • Subjectiva: és on l'autor reflecteix el que li suggereix personalment l'objecte que descriu. Conté una gran càrrega subjectiva i sol tenir una finalitat estètica. 


Estructura dels textos descriptius:


1. Establiment del tema.
2. Caracterització.
3. Relació amb el món exterior.



Exercicis a classe per parlar de la comunicació i la descripció:


El comunicador: en aquesta activitat, el que és pretenia, és que cada alumne penses un comunicador que per ell li sembles bo, i després el posàvem amb comú i dèiem adjectius tant bons com dolents.








Qui ets, tú ?: aquesta activitat, serveix per concloure una part de la teoria i veure com podem descriure a una altre persona de forma original, mitjançant una imatge i un eslògan. (trobareu una nova entrada ampliant aquesta activitat)


Les cançons: aquí vàrem treballar a veure, el que realment ens transmetien aquestes cançons i veure de quina manera anaven vinculades. Exemples:




  • El gripau blau, Ara va de bo (cançó tradicional nord-americana)
  • Lila, Whiskyn's
  • Pedro Navaja, Gato Pérez (lletra d'en Rubén Blades)
  • Com un puny, Raimon
  • Nit de Sant Joan, Sisa






Un gripau Blau.






Poesia visual: 
  • Passeig virtual per l'obra d'en Joan Brossa.

Poesia: 
  • Gernika, Palau i Fabre.
  • Si parlo dels teus ulls, Miquel Martí i Pol.
Novel·la:
  • El carrer estret, Josep Pla.
  • Els homes que no estimaven a les dones, Steig Larsson.
  • "La tramuntana", dins El geni del país, Josep Pla.

Assaig:
  • Salvador Espriu vist per Josep M. Espinàs a Relacions particulars.
  • Salvador Espriu vist per Baltasar Porcel a Grans catalans d'ara.
  • Xesco Boix vist per Lluís, M. Panyella a http://www.labicicleta.cat/xescoboix2.htm.
Conte:
  • Abiyoyo, explicat i cantat per Xesco Boix (traducció i adaptació de Pete Seeger).
Vídeo:
  • Summercat, anunci d'Estrella Damm, campanya estiu 2009.



Opinió:

El que m'han aportat aquestes activitats, és el fet de pensar en moltes coses. Com ara, que dins les cançons hi han coses que sinó les analitzo no les acabaria de veure. També, em passa amb els anuncis, ho he pogut veure després d'analitzar l'anunci de la tornada a l'escola. M'ha sorprès, ja que moltes coses no les havia vist, però me les estan inculcant i crec que hem fa pensar en obrir molt més els ulls davant d'aquest temes i qüestionar-me si són bones o dolentes.
A més a més, com a preparació per l'examen, m'aniran molt bé tots aquests exemples que vàrem practicar a classe, ja que d'aquesta manera podré veure reflectida la teoria. Finalment, com a futura mestra, crec que aquestes activitats que estic fent i aquesta anotació d'activitats ,en un futur poden ser una guia per ensenyar. 

dimarts, 18 d’octubre de 2011

Gmail

El Gmail, és un servei de correu electrònic totalment gratuït. Va relacionat amb l'empresa del Google.

Característiques del Gmail:


  1. Té una capacitat d'emmagatzematge superiors als 7GB.
  2. Utilitza un sistema de cercar missatges simples al cercador web de Google.
  3. La interfície, està en multitud d'idiomes. 
  4. La mida màxima dels missatges és de 50MB.
  5. Disposa d'un filtre de missatges complex. 
  6. Pot desglossar missatges en forma de conversa.
  7. Està disponible per dispositius com el mòbil. 




Ara bé, ens permet personalitzar la nostra pàgina i fer-la més nostra. I ens permet, tenir activat o desactivat l'opció del chat. En aquesta imatge, podeu observar com és el meu correu. 


Podem observar, que a l'esquerra tenim una llista. La qual està organitzada primerament, amb el correu - connectats - tasques - redactar, etc. 
Per personalitzar el correu, has d'anar a la dreta de tot que tindràs un icona amb forma de cargol. Com aquest: 

I un cop ets dins de la pàgina del cargol, trobaràs tot d'indicacions que les hauràs d'anar personalitzant al teu gust. Podràs canviar el fons, posar etiquetes, firmar, entre d'altres. 

Opinió:

El Gmail, és una millora respecte el correu. Jo anteriorment utilitzava el Hotmail, i sempre tenia molts problemes a causa de la quantitat de virus que entraven a l'ordinador. Per això, recomano el Gmail, ja que té molts més avantatges respecte els altres correus electrònics. Com per exemple: la velocitat, la mida dels missatges, entre d'altres. 

Aquí ús deixo informació que m'ha facilitat a mi. I com la vaig trobar molt interessant també ús la facilitaré.


Comunicació Oral, Escrita i Digital

COED: és una matèria que l'entenem com un instrument per pensar, entendre i expressar el món, el jo i els altres. Així doncs, amb aquesta assignatura, es pretén que els alumnes, dominin de manera satisfactòria l'expressió oral, escrita i audiovisual. Per poder tenir una bona comunicació tant en la seva vida universitària, com posteriorment en la seva vida professional.

En una de les sessions petites de COED, vam treballar amb articles. Aquesta sessió, consistia en posar-se en grups i fer una síntesis d'un dels articles que ens donaven. 

Articles que és van repartir per la classe:
  • BOSCH, E. (2003). Educació i vida quotidiana. Històries breus de curta durada. Vic: Eumo Ed.
  • PAGÈS, V. (1998). Un tramvia anomenat text. El plaer en l'aprenentatge de l'escriptura. Barcelona: Ed. Empúries.
  • SERRANO, S. (2003). El regal de la comunicació. Barcelona: Ed. Ara Llibres.
  • TORRALBA, F. (2006). Sobre l'escriptura. Barcelona: Blanquerna, Tecnologia i Serveis.
  • TUSON, J. (2001). Una imatge no vam més que mil paraules. Barcelona: Ed. Empúries.

La comunicació, és el principal mitja per aconseguir ser persona. A través d'ella, crec que aprendrem a ser i actuar com a persones. I gràcies a ella, podrem aprendre moltes coses que ens faran falta per desenvolupar el futur de cada persona. 


Opinió:

Per concloure, he de comentar que aquesta va ser una de les primeres sessions de COED, no havia treballat mai amb cap de les noies del grup. Però, he de dir que ens vam sortir força bé. Ens va tocar l'article de Serrano. Primerament, vam extreure les idees principals que anàvem trobant, més endavant, les varem apuntar en un paper. Finalment, una persona del grup, la va passar a ordinador i la va penjar al usuari. 
Per acabar, m'agradaria esmentar, que amb aquesta sessió vaig començar a veure cap on anava l'assignatura, vaig aconseguir deixar la vergonya fora de l'aula i expressar-me tal com sóc jo davant les meves companyes.



dissabte, 15 d’octubre de 2011

Prezi

Prezi, permet a qualsevol persona que diagrami una idea sobre un simple tovalló, pot crear i realitzar presentacions espectaculars no lineals i amb connexions entre diferents presentacions, fer zoom en els detalls, i ajustar el temps sense la necessitat d'eliminar diapositives.






Els passos per crear una presentació PREZI són els següents:

  1. Inscriure't a Prezi.
  2. Comprendre el concepte per crear la teva primera presentació.
  3. Crear la presentació.
  4. Aprendre aspectes més difícils .
  5. Compartir les teves presentacions amb qui tu desitgis.



Aquesta imatge, és el menú del prezi. A partir d'aquí inicies la presentació per on tu vulguis. 








A la imatge de la dreta, trobem una de les branques del menú. Aquesta branca, és la d'inserta, on ella ens deixa inserta en la presentació vídeos, imatges, mapes conceptuals, etc. I es poden inserta ja sigui des de internet com des de les pròpies carpetes de l'ordinador. 





Tot seguit, en la imatge de l'esquerra. Trobem un subapartat de la part d'inserta. On aquesta opció, el que et permet. És afegir fletxes, formes, et permet subratllar paraules, entre d'altres opcions més petites. D'aquesta manera et permet mantenir una presentació original i ven indicada. 







En tercer lloc del menú, trobem un apartat que ens permet englobar els aspectes. D'aquesta manera, podràs aconseguir una presentació molt ordenada i organitzada. A més a més, et permet englobar-los donant-li l'estètica que l'usuari vol o li és més convenient. 







A continuació, tenim l'opció que ens permetrà que la nostra presentació vagi sola. Amb això, vull dir, que a cada element li indicarem un numero i s'establirà un ordre coherent segons el camí que vols dur la teva presentació. Fins i tot, per acabar o per començar, tenim l'opció de fer una fotografia a tota la presentació. D'aquesta manera ens pot servir, per poder fer unes conclusions englobat el treball complert. 




Per finalitzar el menú, aquest programa ens permet personalitzar la presentació. A través, de diferents colors, ja siguin més foscs o més clars. D'aquesta manera, ens permetrà donar una serietat o no a la presentació. També, ens ajudarà a fer-la més nostre, és a dir, més personalitzada. 




 Per acabar, ús deixo aquí un vídeo que vaig trobar força interessant, ja que és un exemple de presentació. 







Opinió: 

Personalment, crec que ha sigut un gran avenç per poder fer presentacions i portar-les a uns altres nivells, per tal de ser tu el protagonista, però en tot moment penso, que el Power Point és un programa molt elegant per fer presentacions ja que es veu molt més ordenat que el Prezi. Però, que penseu vosaltres ?
Per concloure l'entrada, simplement ús deixaré aquí uns treballs que vaig anar fent jo amb els prezi. On a més de tenir més exemples, podreu veure la meva millora en cada una de les presentacions. 


Exemples: 






    dijous, 13 d’octubre de 2011

    Google Docs

    El Google Docs, és un processador de textos i un editor de fulls de càlculs en línia, que és pot utilitzar des del navegador. Estaríem parlant, de treballar en el núvol.


    Les característiques, són que a més dels documents de text i de les fulles de càlcul, es poden crear presentacions i una base de dades, des de la mateixa aplicació o importar-los utilitzant la seva interfície web o enviant-los utilitzant el correu electrònic, a més de pujar qualsevol tipus d'arxiu. Aquest arxius s'emmagatzemen en els servidors de Google. Els arxius emmagatzemats poden ser exportats en diversos formats estàndards o ser enviats per correu electrònic.

    Un dels avantatges del Google Docs, és que gràcies a estar a la web, no cal descarregar programes que s'hagin de pagar per crear els teus documents, i un altre que durant l'edició dels documents, aquests es guarden automàticament per evitar la pèrdua d'informació. 


    Un altre avantatge, seria l'opció d'ordenar els arxius en carpetes. Per tal, de obtenir un ordre coherent. 


    Finalment, destacaria la possibilitat de col·laboració de grups de treball, a més de poder compartir-los amb múltiples usuaris al mateix temps. Amb això, vull dir-vos que pots crear documents que tots els usuaris que tu vulguis i els i permetis podran modificar al mateix temps que tu els treballs. 






    Com crear un Document? 


    Primer per crear un document, tindrem que emprar allà on posar crear. Un cop allà, és desplegaran una llista la qual tindrem que marcar l'opció de document.  I a partir d'aquí, serà molt senzill ja que és com utilitzar un Word. 



    Per poder-lo compartir, hem de emprar el boto de la dreta, que esta marcat amb blau i allà posar l'opció que nosaltres vulguem.  També, a través del botó "ARXIU", el podem fer públic a la web, és a dir, en el núvol. 

    Com crear Presentacions? 


    En aquest cas, hauríem d'emprar la paraula "Crear" i un cop allà emprar l'opció presentació. Aquesta pàgina, vindria a ser igual que el Power Point. 



    Una dels avantatges que trobem en aquest programa, és l'oportunitat de fer servir vídeos del YouTube. Per poder utilitzar-los, has d'emprar l'opció "Insertar" i a partir d'allà vas on indica vídeos i apareixerà una pàgina com aquesta:



    I aquí, indiques el nom del vídeo que té el el YouTube. 


    Com crear un Formulari?


    Continuem de la mateixa manera que abans, però aquesta vegada anem on posa "Formulari". El formulari, serveix per recollir dades sobre preguntes que volem. 



    Per fer la creació de preguntes, on es puguin seleccionar una sèrie de respostes, ho fem a través d'afegir element. Tot seguit, emprem l'opció Quadres de verificació. I a partir d'aquí, anem afegint tantes opcions com l'usuari vol. A més a més, si has de fer una valoració, tens l'opció d'indicar elements, crear escales per poder fer vots, entre d'altres. I és fa a través de Títol de secció


    Opinió:

    Treballar a través del núvol, pot semblar difícil i amb poca intimitat. Però, penso que no és així. Aquest programa permet avançar en el món tecnològic, i crec que no em de tancar els ulls davant dels avenços de la tecnologia.  Aquest programa, ús el he explicat bastant per sobre pel simple motiu, de la senzillesa que té crear un document. Degut a que, esta tot indicat i penso que si ja ús ho indico tot tampoc tindreu l'oportunitat per descobrir coses per vosaltres mateixos. 

    Per concloure, només em queda dir, que crec que és molt útil treballar amb la nova tecnologia, ja que aquest programa ens permet treballar amb grup des de la distància. És un punt molt important per les persones que treballen i tenen problemes alhora de reunir-se. 

    dimarts, 4 d’octubre de 2011

    Twitter

    Twitter, és un servei de microblogging, que permer als seus usuaris enviar i llegir missatges de text d'una longitud màxima de 140 caràcters (denominats tweets, tuits, o piulades), per mitjà de la mateixa web de Twitter, SMS o bé aplicacions de tercers com Facebook, Tweetie, Twinkle, etc.



    Per crear un compte, hauràs de posar un nom d'usuari. Per posar el nom, has de fer servir @usuari (@olgasalarich). La meva compte de Twitter, l'utilitzo per informar coses del meu bloc, o per informar els altres usuaris noticies referents a l'educació, per informar les millores d'algunes webs, entre d'altres.

    El Twitter ens permet penjar missatges i tenir seguidors o seguir-los nosaltres. Ser un seguidor, ens permet veure el que han publicat els altres tan si són noticies, fotografies, recomanacions, etc. El Twitter, és un mitja de comunicació via online, que ens permet mantenir-nos amb contacte amb les persones que volem seguir o bé informar-los nosaltres del que volem.

    Un dels avantatges que té el twitter, és que et permet crear comunitats. Aquestes comunitats, es creen a través Twubs que són els grups en entorn dels continguts agregats a partir del #hastags. En el meu cas, tinc dos #hastags en comú amb moltes persones, sobretot estudiants de Blanquerna fem servir els mateixos. El hastags en comú, és #giticn11 o  #coedn11, si algun cop necessito ajuda o els vull informa d'alguna cosa relacionada amb les noves TIC, o informació sobre la comunicació escrita, digital o oral tindré que utilitzar aquests hastags.



    Ara que més o menys, ja sabeu de que va el Twitter. He pensat d'aprofitar l'entrada i fer un repàs dels conceptes més bàsics que un usuari és pot trobar, crec que, és una bona idea que els tingueu per així tothom pugui entendre per quin ambient et mous. 






    Opinió:


    Realment penso que el Twitter, és un avenç en la tecnologia molt important. És un avenç, per la difusió d'informació. El twitter, era una eina que no utilitzava per res, i ara cada vegada més l'utilitzo. Recomano un article, que me'l han facilitat a través de la meva universitat i que potser ús pot ajudar molt més a entendre el món del twitter. 
    A més a més, penso que en una escola el twitter podria ser un mitja de comunicació. Potser, una idea que proposo, és que cada nen tingues un Twitter. És podrien crear activitats, com per exemple: buscar informació sobre X tema i fes un tuït. I entre tots, estarien avocats a les noves eines de comunicació, estarien en un ambient on ells mateixos, es desenvolupen millor perquè els agrada. Finalment, penso que podrien aprendre molt a través d'aquesta xarxa social. 

    Google reader

    El Google Reader, és un lector de RSS i àtom. Permet organitzar i accedir ràpidament des d'una interfase Web, a totes les noticies de les pàgines configurades en el sistema que suporten.


    El Google reader té unes característiques:

    - Compartint: Les noticies i elements nous d'interès, es poden enviar per part de l'usuari, i poden ser compartides de diverses formes: una opció, és seleccionar i enviar per correu, aquesta opció utilitza el compte Gmail per enviar els elements seleccionats, la següent opció, és un espai anomenat Elements Compartits, aquí de la mateixa manera que els elements destacats poden ser seleccionats i enviats a una pàgina única per usuaris de l'estil del Blog, on s'actualitzen els elements seleccionats.

    - Organització: Existeix una opció per destacar alguns elements desitjats, mitjançant la selecció de l'estrella a l'esquerra dels elements. Aquestes noticies de les subscripcions, és guarden per futures revisions. Noves actualitzacions, l'usuari pot buscar entre les seves subscripcions elements nous i antics per consultar.



    Cal i és important, la icona RSS per afegir la informació en el Google Reader.


    Per ampliar una mica que significa aquest icona, ús diré que s'utilitza per distribuir la informació actualitzada, freqüentment als usuaris que s'han subscrit a la font de continguts. El format permet distribuir continguts sense la necessitat d'un navegador, utilitzant un software dissenyat per llegir aquests continguts RSS.







    Opinió: 


    Recomano utilitzar el Google Reader, perquè per a mi suposa grans avantatges degut a que podem recol·lectar la informació necessària, és a dir, no cal llegir-nos tots els diaris, ni blocs, etc. Perquè poden tenir el Google Reader el que ens fa, és un recull de les informacions que volem. Per exemple: totes les noticies que surtin sobre educació del diari Ara o la part de cultura de la Vanguardia, etc. Sempre s’anirà actualitzant si hi ha més publicacions.


    Perquè ús feu una idea de com és la pàgina de Google Reader, ús presentaré la meva, amb els temes que a mi m'interessen: 








    Vídeo: és una guia de com fer funcionar el Google Reader. No és un vídeo fet per mi, però he mirat bastants al YouTube per recomanar-vos algun i aquest estant amb espanyol. Ús el recomano perquè més o menys tingueu una idea per encaminar-vos. Tot i així, ús animo a que sigueu vosaltres mateixos els que aneu descobrint com funciona i espero que l'utilitzeu bastant per estar actualitzats en la informació més actual.