dimarts, 22 de novembre de 2011

Identitat i territori

Avui dia 22 de Novembre, a COED, hem fet les presentacions orals. Les presentacions havien d'anar vinculades amb una identitat i un territori.

Personalment, era el primer cop que feia una exposició oral davant de tantes persones. La Cristina i jo, estàvem completament nervioses. El tema que hem presentat ha sigut sobre "EL MÓN DEL LLAPIS", entre les dues ens hem anat relaxant amb les mirades i amb les mirades de la gent. Crec que ens ha sortit força bé, ja que durant la nostra exposició hem intentant captar l'atenció dels receptors. Al finalitzar, he preguntat alguns companys i   m'han dit que era un tema completament original, per tant la Cristina i jo hem realitzat un dels objectius de la nostra exposició.

Al llarg de la sessió de COED i GITIC, hi han hagut moltes presentacions. Unes molt originals com les noies que han exposat "EL JOC DEL GO", en canvi les altres potser han estat temes poc originals, però si més no, sempre agrada escoltar-les i saber-ne més. Com per exemple, el territori dels "MISSATGES SUBLIMINARS", entre d'altres.

En tot moment, els receptor no només escoltaven, sinó que, la seva feina durant les dues hores era anant prenent nota i fent una valoració de les exposicions.



Aquí ús deixo un prezi de la presentació de la Cristina Serrano i la meva, per si voleu fer-li un cop d'ull.
















Opinió: 

Per concloure, vull remarcar el que he aprés durant aquestes presentacions. Una de les coses que més he après i m'ha interessat, ha sigut l'exposició del GO. També, he après a millorar alguns aspectes sobre "Com parlar en públic", ja que les exposicions que havia fet fins ara, eren davant de poca gent i no tenien gaire importància.

diumenge, 20 de novembre de 2011

Taxonomía digital de Bloom

La Taxonomia de Bloom, és una teoria universal basada en una classificació dels diferents objectius i habilitats, que els educadors poden proposar als seus estudiants. El fet que aquesta taxonomia sigui jeràrquica, vol dir que l'aprenentatge a nivells superiors depèn de l'adquisició del coneixement i habilitats de certs nivells inferiors. Suposa un llistat de capacitats que s'han de tenir en compte en l'educació. 

La taxonomia, es va convertir en una eina clau per estructurar i comprendre el procés d'aprenentatge. Segons Benjamin Bloom, el creador, aquest procés encaixava en uns dominis psicològics. 

Estem parlant, dels dominis Cognitius. Aleshores va crear les habilitats de pensament d'ordre inferior:


  • Recordar: reconèixer, llistar, descriure, identificar, recuperar, anomenar, localitzar i trobar. Relacionat amb les meves assignatures, aquesta branca de la taxonomia la relacionaria amb el Mister Wong. Degut a que aquest programa, té com a objectiu emmagatzema les pàgines que jo l'indico. 
  • Entendre: interpretar, resumir, inferir, parafrasejar, classificar, comparar, explicar i exemplificar. Aquí, podria relacionar-ho amb el Twitter, perquè en aquesta xarxa social, alhora que algú vol publicar alguna cosa a d'exemplificar, resumir i interpretar. A causa que per fer un tuït, s'ha de reduir el nombre de paraules a uns 140 caràcters
  • Aplicar: implementar, desenvolupar, utilitzar i executar. Aquesta branca, la relaciono amb el programa, JClic, perquè utilitzant aquest programa estem executant eines. Podem operar amb les diferents activitat i fins i tot juguem. 
  • Analitzar: organitzar, des-construir, atribuir, trobar, estructurar i integrar. El programa que podria formar part d'aquesta branca, seria més aviat l'edició multimèdia. Ja sigui el Movie Maker o el Audacity, degut a que, amb els dos pots analitzar en concret el treball, el pots estructurar a la teva manera, pots atribuir més d'una imatge o cançó, etc.    
  • Avaluar: revisar, formular hipòtesis, criticar, experimentar, jutjar, detectar i provar. Aquests conceptes, els uneixo amb la construcció d'un Bloc. Més concretament, ho relaciono, perquè el bloc ens permet avaluar mitjançant els comentaris, ens permet experimentar a través de les diferents publicacions, a més a més, ens permet formular hipòtesis i donar-lis una explicació (quan creem una entrada), entre d'altres verbs d'aquesta branca que tenen relació amb el bloc. 
  • Crear: dissenyar, construir, planificar, produir, idear i elaborar. Per continuar relacionant-ho amb l'assignatura, aquesta branca la veig unida amb el programa Scratch. He fet aquesta comparativa perquè aquest programa, té com objectiu principal la creació, per tant esta totalment unit amb aquests verbs que formen una branca de la taxonomia. 


Imatge de l'esquema de tots aquest termes que ús acabo de parlar. 


Opinió:

Realment, fer aquesta entrada, ha tingut la seva dificultat. Degut a que buscar exemples porta la seva complicació. Però, molts dels exemples que he posat, poden anar amb altres verbs, això si, l'explicació que tindrien seria diferent. 
Finalment, m'agradaria dir, que tot mestra a de saber adequar-se a les noves tecnologies i han de buscar la manera més dinàmica i senzilla perquè els seus alumnes coneguin les tecnologies a través de la taxonomia. 

Aquí teniu un enllaç que parla més de la Taxonomia de Bloom, le vist molt interessant. Recomano, que li feu una ullada. 

divendres, 18 de novembre de 2011

Com parlar bé en públic

Tothom quan té una exposició és pregunta: Com és fa per parlar bé en públic?


A l'assignatura de COED, vàrem tractar aquesta pregunta i vàrem trobar una solució. La solució era llegir, la professora ens va fer llegir el llibre de Joana Rubio i de Francesc Puigpelat, on el títol és "Com parlar bé en públic". A partir de la lectura, ens va demanar una síntesis d'aquelles coses que ens servirien en un futur.




Aquest llibre, et dona consells, et busca solucions aquells punts més febles que tens alhora de parlar en públic, et recomana gestos, t'indica tècniques de millorar, entre d'altres aspectes important per parlar bé en públic.


Punts importants que tracta el llibre en general, cada un d'ells els desenvolupa en els seus aspectes.


1. La importància de la comunicació oral.
2. Com parlar bé en públic.
3. El llenguatge oral.
4. El llenguatge corporal.
5. Tipus de mitjans audiovisuals.
6. Com preparar el guió
7. La introducció i la conclusió del discurs.
8. El desenvolupament de la presentació oral.
9. Vuit exemples d'altres situacions comunicatives.



Aquí ús deixo una imatge, de com nosaltres vàrem posar en comú la síntesis d'aquest llibre, ja que primerament ens vàrem ajuntar per grups per comparar els apunts del llibre. I finalment, vàrem anar citant els punts més rellevants a través d'un voluntari de cada grup.  






Opinió:

Seguidament en aquest apartat de la meva opinió, m'agradaria més afegir-vos la meva opinió del llibre, m'agradaria dir-vos el que he aprés jo després de llegir aquest llibre.  

Amb aquest llibre, he aprés molts trucs i he anotat els consells que no sabia. Com per exemple:
com poder controlar els nervis, com poder fer bones introduccions i conclusions en un discurs, he aprés tècniques que no sabia i moltes més. 
Personalment, aquest llibre m'ha fet reflexionar molt en la manera com jo exposava o feia una presentació, i m'ha fet adonar-me'n, de les millores que he de fer per ser una gran comunicadora.
Finalment, aquest llibre, crec que no serà un llibre que se'm quedarà al prestatge, sinó, serà un llibre que aniré llegint, per adonar-me’n del que faig bé o malament i per aconseguir aquells consells que ja se'm queden oblidats.

Recomano aquest llibre no només a les persones que estan fent alguna carrera que els caldrà estar constantment rodejat de conferències o presentacions. Recomano aquest llibre per a tothom, crec que és un llibre que ajudarà a tots a millorar aspectes que desconeixen.

dimarts, 15 de novembre de 2011

JClic


El JClic, és un programa programat en Java. Aquest programa permet, crear i executar activitats educatives, a més a més, permet crear paquets que relacionen les activitats. Per tal de tenir-les ordenades. 


Aquest programa, és completament un espai en el núvol educatiu. Moltes escoles, utilitzen aquest programes per fer classes més dinàmiques. La gran avantatge, és que els nens aprenen jugant i potser molts d'ells no ho saben i ho fan inconscientment, això afavoreix molts aspectes. Penso, que d'aquesta manera els nens és culturitzen. 

El JClic, crear una diferència amb els altres jocs educatius. Aquesta diferència, és basa alhora de la correcció de les activitats, aquest no et diu quants erros has fet, si més no t'indica quants intents o encerts has fet. D'aquesta manera, penso que és una molt bona manera per motivar els alumnes. I realment, penso que d'aquesta manera s'educa molt millor que dient als alumnes els errors que fan. Crec, que és així perquè el nen per arribar a la resposta a tingut que pensar i agafar consciencia d'on era l'error. 

Opinió:

Aquest programa, encara s'està utilitzant avui en dia a les escoles. He de dir que jo aquest programa, ja l'utilitzava i tinc grans records. Tinc pocs records, perquè potser a la meva escola l'utilitzàvem poc, però tot i així el feien servir. 
Per acabar una mica l'entrada, m'agradaria que quedes reflectit una mica la meva reflexió sobre aquest programa. Aquests crec que és una de les maneres més senzilles de motivar a un nen en el món de l'aprenentatge i penso que si ens estanquem davant dels llibres, estarem desaprofitant milions d'oportunitats de crear una educació com cal. Aquest programa, el recomano per tirar assignatures, tirar endavant programes i projectes escolars. 

dijous, 10 de novembre de 2011

Scratch


Scratch, s'utilitza a diferents parts del món i sobretot s'utilitzen en diversos ambients per exemple: escoles, museus, centres comunitaris i llars. 


Entrant en el programa, trobem el disseny del llenguatge, on la principal prioritat, és fer que aquest i l'entorn de desenvolupament sigui fàcil d'aprendre pels nens, així encara que no tinguin experiència prèvia amb el programa el puguin entendre i utilitzar-lo. També, afegirem que hi ha un important contrast entre les funcions multimèdia, en l'estil de programació multi-fil i la força limitació del llenguatge de programació en aquest programa. 



La interfície d'aquest programa, divideix la pantalla en diversos panells: a la dreta hi ha la paleta de blocs i a l'esquerra de l'escenari trobem la llista de sprites. (Com podem observar-lo a la imatge).






A la paleta de blocs, hi ha fragments de codi (anomenats "blocs") que poden ser portats a l'àrea de scripts per fer programes. Cal dir, que al ser massa gran la paleta de blocs, ho organitzem en 8 grups de blocs: el moviment, mirades, sons, ploma, control, detecció, operadors i variables. 






Aquí ús deixo un exemple que vam fer a classe:

La historieta dels animals

Opinió:

Penso, que és una motivació pels nens utilitzar programes on ells són els creadors de les seves històries. A més a més, encara que no els facin crear, també estaran motivats perquè aprendran a través del joc i la dinàmica de la classe serà totalment diferent.